فعال سازی گیرنده دیجیتال داخلی انواع تلویزیون
سیرتاپیازتلویزیون ها.فروش کنترل مادر تلویزیون

برای تنظیم تصویر تلویزیون راه های مختلفی وجود دارد. لازم نیست حتما از CD های مخصوص تنظیم رنگ تلویزیون ها یا تنظیمات پیش فرض تلویزیون استفاده کنید. شما می توانید تنظیمات را با توجه به سلیقه کلیه افراد خانواده و به صورت چشمی انجام دهید. در ادامه روش هایی برای تنظیم کیفیت تصویر، با توجه به نور محیط و نیاز شما آموزش خواهیم داد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی


خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، بیشتر تولیدکنندگان عقیده دارند بهترین راه کاهش مصرف برق تلویزیون تغییر نوع لامپ تصویر آن و همچنین اختراع راه‌های هوشمندانه‌تر به منظور کاهش هدررفت نور خروجی است.

تازه‌ترین دستگاه‌های تلویزیون دارای نمایشگر کریستال مایع (ال سی دی) به جای الکترود منفی لامپ‌های فلورسنتی (CCFL) به ترکیبی از چراغ‌های پشت صفحه کریستال مایع موسوم به ال ای دی (LED) مجهز می‌شوند.ال ای دی مخفف دیود تشعشع نور است.
اینجا نقطه اول گیج شدن‌هاست، زیرا صنایع الکترونیکی تلاشی نه چندان موفق را آغاز کرده‌اند تا نمایشگرهایی به اندازه تلویزیون را تولید کنند که تصویرش با ماتریسی از ال ای دی‌ها شکل می‌گیرد.

چراغ‌های پشت صفحه کریستال مایع هیچ ربطی به این فن‌آوری ندارند. همه آنچه تغییر کرده، منبع نوری است که از طریق صفحه ال سی دی ساطع می‌شود.

یک دهه است که گفته می‌شود لامپ‌های نوری ال ای دی کم‌مصرف‌تر از لامپ‌های فلورسنتی هستند، برای همین شگفت‌آور نیست که تولیدکنندگان تلویزیون هم به این منبع نوری جدید گرایش پیدا کنند.

برای مثال، فیلیپس مدعی ذخیره 40 درصدی انرژی در تلویزیون‌هایش شده است. 
راه‌های مختلف پیکربندی این نوع جدید از نور سردرگمی را بیش از پیش می‌کند.

ساده‌ترین راه برای به کارگیری ال ای دی‌ها نصب آنها حول چهار گوشه صفحه و فراهم کردن این امکان است که نور پشت صفحه منتشر شود. این روش ارزان‌تر است و فروشندگان آن را یک مزیت تلقی کرده و می‌گویند این نمایشگرهای "لبه - نوری" نازک‌تر از نسل‌های پیشین خود هستند. بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

نمایش بصری همیشه یک تکنولوژی مورد تقاضاست و هرشخصی خواهان نمایشگری با شفافیت بالاست و میخواهد نمایشگرهای CRT خود را با تلویزیون های ال‌سی‌دی یا مانیتورها جایگزین کند.

 

به گزارش سایتسه نسل به نقل از مشرق،امروزه بزرگ‌ترین دغدغه برای خریداران انتخاب بهترین مدل از بین طیف عظیم محصولات موجود در بازار است.در اینجا یه تعدادی از نکاتی که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید اشاره میکنیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

اگر هنگام تماشای تلویزیون چراغ های زیادی روشن کنید، بازتاب نور چراغ ها در تلویزیون، شما را آزار خواهد داد. بنابراین برای جلوگیری از بازتاب نور لامپ در صفحه تلویزیون، مجبور به خاموش کردن چراغ ها می شوید. ولی بسیاری از افراد تمایل ندارند در اتاق تاریک تلویزیون تماشا کنند. چراکه تماشای تلویزیون در نور کم چشم را اذیت می کند.  بهترین راه برای تماشای تلویزیون در تاریکی بدون اینکه چشم اذیت شود چیست؟ و چگونه می توان از بازتاب نور چراغ ها در تلویزیون جلوگیری کرد؟



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

با وجود تكنولوژي هايي كه دائما به روز مي شوند، ساخت تلويزيوني كه "بهترين" باشد، غير ممكن است. زيرا همه روزه تكنولوژي جديدي  وارد بازار مي شود و تلويزيوني كه تكنولوژي جديدتري داشته باشد، لقب بهترين را از آن خود مي كند. كنتراست ها هر روز بالاتر مي روند و رزولوشن و روشنايي تصوير همه روزه ارتقا مي یابند. در اين ميان كدام تكنولوژي براي مشاهده تصوير 3D مناسب تر است؟



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

امروزه بییش ترین سهم تولید تلویزیون به فناوری های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما اختصاص یافته است.
در گذشته ای نه چندان دور خرید تلویزیون هایی با اندازه های بزرگ یك رویا برای افراد بود در حالیكه امروزه یك امر عادی است اما هنوز هم برای عموم مردم پس از گذشت چند سال طرز عملكرد و تفاوت های تكنولوژی های پلاسما و ال سی دی  نامفهوم و پیچیده میباشد.به خصوص اینكه هنگامیكه برای خرید به فروشگاه مراجعه میكنند با توضیحات متفاوتی از طرف فروشندگان مواجه می‌شوند و نمیتوانند تصمیم درستی را اتخاذ كنند من تصمیم دارم در این مقاله كه برگرفته از سایت CNet و تجربیات این حقیر تاكنون است به بررسی این دو فناوری پرداخته تا شما را با آنها آشنا كنم تا در انتخاب خود گزینش های بهتر و مناسبتری را انجام داده و استفاده بهینه را از این تكنولوژی های روز ببرید.و پس از خرید كمتر به پشیمانی دچار گردید.بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

آیا تا به حال فکر کرده اید چند بار مجبور شده اید آنتن خود را تنظیم کنید، مدام از بالای پشت بام فریاد بزنید «درست شد؟» ، «سایه ندارد؟» و ...  یا اینکه چند بار تصویر برفکی را مشاهده کرده اید و یک فیلم سینمایی یا مسابقه ورزشی مورد علاقه تان را با حداقل کیفیت! تماشا کرده اید؟

یا اینکه شده است که با خود فکر کنید کاش یک شبکه ویژه فیلم سینمایی داشتیم؟ یا یک شبکه ویژه کودک؟ یا ویژه تجارت؟ و... یا اینکه اگر تلویزیون LCD، پلاسما یا LED دارید و بدلیل کیفیت پایین نمایش شبکه های تلویزیونی موجود روی آن از هزینه ای که کرده اید، پشیمان شوید یا به شما توصیه شده است که برای داشتن کیفیت بهتر روی این تلویزیونها از ماهواره استفاده کنید؟و.... سیستم جدید دیجیتال این مسایل را  حل می کند. بطور خلاصه از ویژگیهای این سیستم عبارتند از:

  • امکان ارائه تعداد شبکه های بیشتر : در سیستم آنالوگ تعداد 15 شبکه تلویزیونی قابل پخش است در حالیکه در سیستم دیجیتال اين تعداد بسيار بيشتر ميباشد.

  • کیفیت صداو تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ

  • امکان ارائه اطلاعات اضافی کنار تصویر

  • راهنمای الکترونیکی برنامه ها

  • رادیو همراه با تلویزیون

  • بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی


تلویزیون دیجیتال چیست؟


تلویزیون دیجیتال نسل جدید تلویزیون‌ها می باشد که برتری های زیادی نسبت به پخش آنالوگ شبکه های تلویزیونی دارد.
در تلویزیون دیجیتال، تصاویر تلویزیونی به صورت بیت های داده (صفر و یک)در آمده و از طریق تجهیزات دیجیتال (فرستنده) ارسال می شوند.
در سیستم دیجیتال علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری را در اختیار بینندگان قرار دهد.
پخش دیجیتالی شبکه های صدا و سیما در ایران از ابتدای سال 1388 به صورت آزمایشی در شهر تهران آغاز شده است و در حال حاضر14 شبکه تلویزیونی و 10 شبکه رادیویی از این طریق قابل دسترسی است.

خبرگزاري فارس: تلويزيون آنالوگ كه تا به حال كاربرد داشته به روشي اطلاق مي‌شود كه روشنايي تصوير و ميزان صدا را به ولتاژ الكتريكي تبديل نموده و سپس ارسال مي‌نمايد.تلويزيون ديجيتال برخلاف روش آنالوگ از روش ارسال ديجيتال استفاده مي‌نمايد.
 

مشكل تلويزيون آنالوگ
تلويزيون‌هاي متداول تا به حال آنالوگ بوده‌اند و به نظر مي‌رسد كه آنها عملكرد خوبي داشته و هنگام دريافت سيگنالهاي محلي و يا ماهواره‌اي و همچنين هنگام كار با ساير دستگاههاي جانبي از قبيل DVD، ويدئو VCR و دوربين فيلمبرداري و غيره مشكلي مشاهده نشده است.
مهمترين مشكل تلويزيون آنالوگ Resolution (وضوح تصوير از نظر جزئيات تصوير و تمايز خطوط) مي‌باشد شاخص وضوح تصوير (Resolution) با يك عدد كه مشخص‌كننده تعداد اجزاي ريز تصوير (Picture Element) ْ Pixel مي‌باشد تعيين مي‌گردد. هرچه اين عدد بالاتر باشد جزئيات تصوير و وضوح و زنده بودن تصوير بهتر است.بقیه ادامه مطلب 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 139847
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1